top of page

איך בונים חיים משותפים עם אנשים עם מוגבלות

בפרויקט The Sale of The Spirit אנשים עם וללא מוגבלות מפליגים ביחד ב-2 יאכטות במשך מספר ימים, במהלכם מתקיימות סדנאות והתנסויות. בחופים שונים עולים משתתפים ויורדים, כך שבמשך חודשים מפליגים עם הצוות ומעבירים את הבשורה בעולם. חבר המליץ שאצטרף לפרויקט והסכמתי. יצאתי להפלגה. ביאכטה היו כ-10 אנשים שונים מ-4 מדינות שדוברים 4 שפות (עברית אנגלית רוסית ושפת הסימנים).

במהלך ההפלגה התקיימו סדנאות חווייתיות שבחנו ערכים של אמון, קבלה ושותפות.

בסיכום של המסע ניתן היה להרגיש אנרגיות עצומות של קבלה, נתינה ללא תנאי וחיבור מדהים של כולם, עם כולם.


איך הפרויקט התחיל ומהי הבשורה? אולג התעוור בגיל 19 ונכנס לדיכאון בגלל מה שהוא אז ראה כמגבלה. לאחר 7 שנים של דכאון עמוק החליט להקים את ארגון White Cane ולסייע לאנשים עוורים לחפש את הדרך המיטבית להשתלב בחברה.

אולג פיתח את תפיסת ה- extrability– לראות את היתרונות שכל אדם עם וללא מוגבלות מביא איתו, כשהפוקוס הוא על היש ולא על מה שאין.


לדוגמא- אולג מדבר על עצמו כעיוור שהיה צריך לפתח זיכרון כדי לזכור איפה כל דבר נמצא, היום בגיל 50 הוא הבין שזו יכולת שפיתח ומשרתת אותו בכל תחום – בעבודה, בחברה, וזה מעניק לו יתרון משמעותי על פני כל אדם.


מצורפת תמונה מתוך הסדנה, אולג הוביל אותי ברחבי היאכטה, חוויה שמאתגרת את האמון, ומחזקת את היכולת לבטוח ולתת אמון בעצמי, ובסביבה מתוך המגבלה של הראייה.


למה התחברתי לזה? בתהליכי ה-NLP אני מסייעת למונחה להעצים את המשאבים החזקים הפנימיים ככלי לעזור להגיע ליעדים ולמטרות של האדם. אני עובדת שנים רבות עם אנשים בתחום החינוך ויכולה להעיד מניסיון שתפיסה זו מסייעת מאוד לאנשים עם מוגבלות וללא מוגבלות להצליח.

להתייעצות ניתן ליצור קשר ואשמח לעזור.

bottom of page