top of page

לגדל דור חדש של אזרחים שאינם נרתעים מאנשים עם מוגבלות ומקבלים אותם כחלק מהחברה

איך מגדלים דור חדש של אזרחים שאינם נרתעים מאנשים עם מוגבלות ומקבלים אותם כחלק מהחברה? שאלה זו הטרידה אותי לאורך כל הקריירה שלי ואז, במהלך קורס לשינוי חברתי בתחום המוגבלויות במכללת דוד ילין, עלה רעיון לקורס לשילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה בגני הילדים. עד מהרה, אייל בלוך ואני התגייסנו למשימה והקמנו את "סייעות מודעות למגבלות", קורס ראשון מסוגו באקדמיה שמכשיר סייעות וסייעים עם מוגבלות לעבודה עם ילדים בגן, תוך מינוף האינטליגנציה הרגשית יוצאת הדופן שמאפיינת אותם ויכולות הקשב וההכלה שלהם לילדים המתקשים בגן.

לשמחתי, הקורס זכה להצלחה רבה והסייעות שעברו את ההכשרה השתלבו בהצלחה בגני ילדים בירושלים. ההצלחה הזאת הניחה את היסודות להרחבת התכנית ויחד עם עמותת "גוונים" ועמותת "מיוחדים בחינוך" נפתח קורס חדש - והפעם להכשרת סייעים וסייעות לבתי ספר.

בימים האחרונים התקיים טקס פתיחה חגיגי למחזור השלישי של התכנית. כמאמנת NLP שעוסקת גם באימון אנשים עם מוגבלויות, אין לי ספק ש-40 הסטודנטים שלומדים כעת, יחד עם בוגרי הקורס, הם החלוצים אשר יובילו בשנים הקרובות את שילוב האנשים עם המוגבלות במערכת החינוך בכלל ובמערכת החינוך לגיל הרך בפרט ואני גאה בכל אחת ואחד מהם!

היכולת לאפשר לאנשים עם מוגבלות להיות בתפקידי חינוך הוא סממן מרכזי למימוש זכויות האדם בצורתם המלאה וקבלתם לחברה. אני מאמינה שככל שירבו פרויקטים כדוגמת זה ונוספים, נצמצם את הפערים וניצור חברה שוויונית ומקבלת שבה כל אדם יכול לממש את יכולותיו ואת הפוטנציאל הטמון בו.






bottom of page