top of page

חמישה טיפים לשנת לימודים מוצלחת

רוצה שתהיה לך שנת לימודים מוצלחת וטובה?

הכנתי מספר טיפים שעזרו להמון סטודנטים שליוויתי! קריאה נעימה.

טיפ #1 🤩 להיזכר בהצלחות, כשקשה לנו בלימודים


אחד הכלים הכי חזקים הוא שימוש במשאבים. בתוך כל אחד מאיתנו יש את כל המשאבים הדרושים לנו כדי להצליח. אנחנו רק צריכים למצוא שיטה לזכור וליישם אותם.

בתכל'ס, כשאנחנו מתוסכלים וחושבים שלא נצליח להתמודד עם כל החומר, נסו לחשוב - מתי הצלחתי במשהו דומה? מתי הצלחתי במשהו גם אם הוא לא קשור? זה יכול להיות כל דבר שיביא אלינו את תחושת ההצלחה שתחליף את תחושת התסכול.


טיפ #2 👀👂 להתאים את הלימודים אלינו, ולא להפך

כל אחד ואחת מאיתנו קולטים מידע בצורה אחרת - חלק קולטים דרך השמיעה, חלק דרך קריאה או באמצעים ויזואליים וחלק דרך ההיגיון או דרך תנועה (כתיבה לדוגמא), ועוד הרבה.

בתכל'ס, קחו לכם רגע להבין - איך יותר נוח לכם ללמוד? לשמוע את השיעור או לראות את המצגת? אם לדוגמא, יותר נוח לי בשמיעה, יכול להיות שאבחר להקליט את השיעור או ללמוד עם מישהו נוסף ולדבר על החומר. אם נוח לי בצורה ויזואלית, אז אצייר סכימות ודיאגרמות של החומר בסיכום.

חשוב לזכור - המרצה מעביר/ה את החומר בדרך שלו, עלינו לתרגם את החומר לדרך המועדפת הקצרה והקלה עבורנו.


טיפ #3 ☀️ לצייר בדמיון את תמונת העתיד

לימודים הם תהליך ארוך, ולפעמים מרגיש לנו שהתעייפנו. נסו לדמיין את נקודת היעד - את טקס הסיום וקבלת התואר או התעודה, את השמחה שתהיה לנו בעיניים ולחוות את הסיפוק בלסיים את הלימודים, את תחושת הגאווה! את הזיכרון הזה לשמור בדמיון ולחשוב מה צריך לעשות כדי להגיע לשם? זה נותן הרבה כח להמשך ואנרגיה להמשך.


טיפ #4 לבנות סביבה תומכת ❤️

כשהולכים ללמוד ורוצים להצליח - הרבה יותר קל לעשות את זה ביחד מאשר לבד. כשאתם נכנסים ללימודים תרתמו כמה חברים ללימודים שאיתם תוכלו ללמוד ביחד, לסמוך עליהם שישלימו לכם חומר שפספסתם ולתמוך אחד בשני ברגעים של קושי. הסביבה החברתית שלכם בזמן הלימודים היא חלק משמעותי מהיכולת להתמודד טוב ולהצליח, תזכרו - ביחד תמיד עפים גבוה יותר מאשר לבד!


טיפ #5 לאמץ הרגלים חדשים 🤓

בעצם כשאנחנו מתחילים לימודים, בין אם זה שנה ראשונה בתואר, קורס חדש שהתחלנו או מתחילים שנה נוספת, האינטנסיביות של הלימודים, עם כל הכרוך בה – מטלות בית, עבודות, בחינות ועוד, מכניסים את החיים שלנו לקצב קצת שונה. מכאן המטרה שלנו היא לעשות את ההתאמות בשגרת חיינו ולהיכנס להרגלים חדשים שמתאימים לסביבת הלימודים. לדוגמא להכניס זמן לימוד ייעודי בתוך היומן השבועי שלי כדי שהזמן לא יברח לנו בין האצבעות. יש חוק שנקרא "חוק פרקינסון" שאומר שכמה זמן שנגדיר למטלה – אנחנו נעמוד בו. כלומר, אם הגדרנו שעתיים למטלה, בסבירות גבוהה שנבלה שעתיים בלעשות אותה, ואם הגדרנו רבע שעה לאותה מטלה היא תקרה בפרק הזמן הזה. נסו להגדיר לעצמכם כמה זמן אתם צריכים לכל דבר כדי להספיק.


באוקטובר/נובמבר נפתחת שנת הלימודים האקדמית. אם אתם מעוניינים בעזרה, ליווי והכוונה כדי להגיע לתוצאות הכי טובות עבורכם – אל תהססו וצרו קשר

סילביה 0506-886691




bottom of page